*EĞİTİM-BİR-SEN ADANA ŞUBESİ YILI REKORLA ZİRVEDE TAMAMLADI*
Eğitim bir Sen 23. Geleneksel Basın Buluşması'nda Şube Başkanı Sarıgeçili; mutabakat sürecinden, eğitimde artan şiddet olaylarına, lüks mezuniyet törenlerinden okulların altyapı sorunlarına kadar Adana eğitiminin röntgenini çekti
Yayın: 24 Haziran 2026 - Çarşamba - Güncelleme: 24.06.2026 11:29:00
Editör -
Okuma Süresi: 6 dk.
8 okunma

*EĞİTİM-BİR-SEN ADANA ŞUBESİ YILI REKORLA ZİRVEDE TAMAMLADI*
*EĞİTİM-BİR-SEN ADANA’DA TARİHİ REKOR: 12 BİN 828 ÜYE İLE 12. KEZ YETKİLİ!*
*EĞİTİM-BİR-SEN ADANA ŞUBESİ 23. GELENEKSEL BASIN BULUŞMASI GERÇEKLEŞTİRİLDİ*
_Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, 12 bin 828 üyeyle kendi rekorunu kırarak 12. kez yetkiyi göğüsledi. 23. Geleneksel Basın Buluşması'nda Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili; mutabakat sürecinden, eğitimde artan şiddet olaylarına, lüks mezuniyet törenlerinden okulların altyapı sorunlarına kadar Adana eğitiminin röntgenini çekti._
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi ve Mayıs 2026 mutabakat sonuçlarının açıklanmasının ardından 23. Geleneksel Basın Buluşması'nı gerçekleştirdi. Toplantıda mutabakat süreci, eğitim çalışanlarının sorunları, okulların fiziki durumu ve son dönemde artan şiddet olaylarına karşı sendikanın net tavrı kamuoyuyla paylaşıldı.
*Sarıgeçili: "12 Yıldır Tavizsiz İl MEM ve 15 İlçede Rakipsiz Sendikayız"*
Basın toplantısının başında mutabakat sonuçlarını değerlendiren Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 15 ilçenin tamamında yetkiyi göğüslediklerini vurguladı.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi’nin bu yıl 1.980 yeni üye kaydederek %6,2 büyüme oranıyla Türkiye 4.'sü olduğunu ve en yakın rakip sendika ile aralarında 5.576 üye farkı bulunduğunu vurgulayan Başkan Sarıgeçili; "Yakaladığımız bu tarihi başarı nedeniyle geçtiğimiz hafta İstanbul’daki 68. Şube Başkanlar Kurulu Toplantımızda Genel Başkanımız Ali Yalçın tarafından Adana Şubemize takdir plaketi takdim edildi. Bu toplantıda açıklanan resmi rakamlara göre şubemiz yıl boyunca gösterdiği başarılı çalışmalar nedeniyle Türkiye 4.’sü oldu” dedi.
Sarıgeçili açıklamasında, "Elde ettiğimiz 12 bin 828 üye sayısı ve 12 yıllık yetki istikrarı tesadüf değildir. Bu tablo, sahadaki örgütlenme gücümüzün, eğitim çalışanlarına verdiğimiz güvenin ve masa başı değil 'hizmet sendikacılığı' yapmamızın en net sonucudur. Ben başta Şube Yönetimimiz olmak üzere, divan üyelerimize, ilçe başkanlarımız ve yönetimlerine, kadın komisyonlarımıza, istişare ekiplerimize, iş yeri temsilcilerimize, tüm üyelerimize, emek, ömür ve gönül veren herkese teşekkür ediyorum" ifadelerine yer verildi.
*Eğitimcilere Teşekkür, Öğrencilere İyi Tatiller Dileği*
Sarıgeçili bu hafta tamamlanacak 2025-2026 eğitim-öğretim yılının zorluklarına dikkat çektiği toplantıda, fedakârca görev yapan tüm eğitim çalışanlarına teşekkür ettiği açıklamasında, "Yoğun ve yorucu bir yılı tamamlayan kıymetli öğretmenlerimize, eğitim kurumu yöneticilerimize ve tüm eğitim çalışanlarımıza emeklerinden dolayı şükranlarımızı sunuyor; evlatlarımıza ve velilerimize hayırlı, huzurlu bir yaz tatili diliyoruz" dedi.
*Adana’nın Eğitim Gündemi: Çözüm Bekleyen Alanlar*
Toplantıda Adana özelindeki eğitim meseleleri de masaya yatırıldı. Özellikle dezavantajlı bölgelerdeki okulların altyapı eksiklikleri ve temizlik personeli ihtiyacının acilen giderilmesi gerektiği vurgulanırken, Adana'nın artan nüfus ve göç dinamikleri göz önüne alınarak öğretmen istihdamında şehre pozitif ayrımcılık yapılması çağrısında bulunuldu.
*Genel Merkez Vizyonu ve Mezuniyet Uyarısı*
Eğitim-Bir-Sen'in Türkiye genelinde 444 bin 454 üyeyle üst üste 16. kez genel yetkili sendika olduğu hatırlatan Başkan Mustafa Sarıgeçili; “Bu başarı asla tesadüf değil. Bu sahayı mekik gibi ilmek ilmek dokuyan dava arkadaşlarımızın emeğinin karşılığıdır. Genel Başkanımız Ali Yalçın’ın liderliğinde sendikal mücadelemize emek vermeye ve soylu mücadele bayrağımızı daha yukarılara taşımaya devam edeceğiz" dedi.
Toplantıda son günlerde tartışma konusu olan mezuniyet törenleriyle ilgili de net bir mesaj veren Mustafa Sarıgeçili; "Mezuniyet törenleri, velileri maddi külfete sokan lüks oteller ya da restoranlar yerine, okullarımızda milli ahlak çerçevesinde ve mütevazı bir şekilde yapılmalıdır. Eğitim-öğretimin her aşamasında kültürel kodlarımızla barışık bir duruş sergilenmeli, kılık-kıyafet dayatmalarıyla öğrenciler ayrıştırılmamalıdır" diyerek tartışmaların son bulmasını istedi.
*Eğitimde Şiddete Sıfır Tolerans: "Geçici Tepki Değil, Kalıcı Mücadele"*
Basın buluşmasının en önemli gündem maddelerinden biri de eğitimcilere yönelik şiddet olayları oldu. Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde ve Kahramanmaraş Ayser Çalık Ortaokulu’nda yaşanan silahlı saldırılar sonrası alınan iş bırakma kararları hatırlatılarak, sendikanın bu konudaki tavizsiz duruşu yinelendi.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nda (ÖMK) acil bir revizyona gidilerek şiddeti önleyici ağır yaptırımların yasaya eklenmesi ve okullardaki güvenlik personeli istihdamının kalıcı bir çözüme kavuşturulması gerektiğini bir kez daha vurguladı. Sarıgeçili açıklamalarını, "Eğitimde şiddete hayır demeyi geçici bir tepki değil, okullarımız tam güvenli hale gelene kadar sürecek kalıcı bir mücadele olarak görüyoruz" sözleriyle tamamladı.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi’nin 23. Geleneksel Basın Buluşmasına; şube yönetimi, ilçe başkanları, kadınlar komisyonu başkanı ve çok sayıda gazeteci katılırken program günün anısına çekilen fotoğraflarla son buldu.
Yorumlar (0)




